Dziecięce (a może nie tylko) spotkania tematyczne (np. urodziny)

Jak wygląda pluszcz i gdzie mieszka? Co to takiego hirameki? Miałeś okazję spotkać się z pojęciem zentangle? Czy flamingi to ptaki „bredzące”? Czy syreny istnieją naprawdę? Po co dziewczynom wianki? Komu i do czego służył szyszak skrzydlaty? Kim był i co robił Faberge?… Takich pytań są setki i tysiące, a my na naszych spotkaniach szukamy na nie odpowiedzi wykonując samodzielnie swoją wersję hirameki, rysunku pluszcza, zentangle, wianka, pisanki czy bombki.

Prace manualne to kanwa do wielu barwnych opowieści i zabaw.

Chciałbyś, aby urodziny Twojego dziecka były niepowtarzalne? Organizujesz dziecięce spotkanie i szukasz inspirujących form zabawy? Mogę stworzyć kompletny warsztat pracy dla grupy dzieci w Twoim domu lub wskazanym miejscu i zapewnić kilka godzin atrakcji jedynych w swoim rodzaju.

Spójrz na moje propozycje. To są tylko przykłady, każde spotkanie może być niepowtarzalne i zgodne z zainteresowaniami i oczekiwaniami dzieci i ich opiekunów.

Moja pierwsza propozycja jest zainspirowana i oparta o ciekawy i ciepły pomysł.

Proponuję, aby wspólnie wykonać filcowe króliki (bardzo prosta forma, naprawdę dla każdego! ). Pracę poprzedza wprowadzenie w ideę światowego projektu a potem są już tylko 2 godziny świetnej zabawy  i ukrywanie królików w najbliższej okolicy, tak aby inni mieli szansę je znaleźć.

Taki sposób spędzania czasu daje radość, rozwija kreatywność i zdolności manualne, a przede wszystkim pokazuje, że dzielenie się z innymi to wartość.

A teraz kilka słów o projekcie:

„The giving bunny project” to akcja wymyślona i rozpoczęta przez Niamh O’Connor. Łączy streetart i rękodzieło w idei dawania czegoś od siebie. Projekt ten polega na własnoręcznym zrobieniu filcowego królika według wzoru i zostawieniu go w miejscu publicznym dla nieznajomych. Rozpoczęty w USA, rozprzestrzenił się na wszystkie kontynenty – nawet Antarktydę! Królik odwiedził też atmosferę :).
Zaintrygowałam Was? Nie słyszeliście jeszcze o tej akcji? Poczytajcie i włączcie się – dzielmy się królikiem! Pokażmy jak można dawać radość

Zobaczcie kilka zdjęć „wędrujących” królików.

Propozycja warsztatu opiera się na scenariuszu poszukiwania skarbów. Przed warsztatem powstaje mapa dla „poszukiwaczy” (może być nawet w konwencji gry miejskiej).

Rozpoczynamy krótką historią fabularną – czyli wprowadzamy w klimat poszukiwań. Inną opcja jest krótkie wprowadzenie pokazujące różne przykłady z historii świata o poszukiwaczach skarbów – kto szuka? Jakie to mogą być skarby i czy na przestrzeni wieków zmieniało się rozumienie pojęcia „skarb”? Jacy byli najsłynniejszy poszukiwacze?…

Gdy uczestnicy warsztatu wykonując zadania zespołowe i rozwiązując zagadki odnajdą skarb przystępujemy do kolejnego etapu warsztatu. Teraz ze znalezionych „skarbów” uczestnicy wykonują samodzielne projekty. Tutaj możemy puścić wodze fantazji – biżuteria i błyskotki, maski i opaski, figurki z mas plastycznych, obrazki mix media itp.)

Taki warsztat trwa około 3-4 godzin.

Naprawdę fajna zabawa, która łączy aurę tajemnicy, pozwala wcielać się w role, uczy współpracy, rozwija zdolności manualne i daje duuuuużo satysfakcji

A tak mogą wyglądać „dzieła” poszukiwaczy skarbów.

A może chcesz zorganizować warsztaty tematyczne? Na przykład związane z wykonaniem ozdób wielkanocnych czy bożonarodzeniowych?

Jest taka możliwość! Możemy spędzić 2-3 godziny przygotowując pisanki czy bombki. Bazą są formy styropianowe, które ozdabiamy cekinami, wstążeczkami, sznureczkami, koralikami albo też kaszą, ryżem czy brokatem.

Warsztat rozpoczynamy wprowadzeniem:

  • na przykład o różnych rodzajach zdobienia jaj lub historii rodziny Faberge i jubilerskich jaj przygotowywanych na dwór cara;
  • lub opowieścią o tradycji zdobienia świątecznego drzewka i innych zwyczajach wigilijnych na bazie fragmentów bajek i baśni.

Satysfakcja z samodzielnie wykonanej ozdoby jest bezcenna!

I sami zobaczcie jakie cuda mogą wisieć na choince lub zdobić wielkanocny koszyczek

Fantastycznym sposobem na twórcze i radosne spędzenia czasu jest przygotowanie własnej opowieści kukiełkowej.

Wybieramy baśnie, legendy czy filmy, które będą stanowiły inspirację opowieści. „Wypożyczamy” sobie niektóre postacie i zdarzenia a potem układamy je w swoją, niepowtarzalną historię

Gdy mamy zręby scenariusza wykonujemy scenografię i postacie (w formie pacynek lub charakteryzacji uczestników).

I zostaje nam już tylko puścić wodze fantazji i improwizować na scenie, a jeżeli mamy chęci możemy nakręcić teledysk czy zrobić dokumentację zdjęciową

Warsztaty trwają około 3-4 godzin.

47